Studieplan heltid

19

okt
fre
04:26

Studieplan heltid

​Studieåret 2016/2017

Undervisningen i enkelte forelesninger, eller hele kurs kan bli gjennomført på engelsk.


Første studieår på Bachelorstudiet i markedsføring tilsvarer Årsenhet i Markedsøkonomi. Fullført og bestått Årsenhet i markedsøkonomi gir rett til tittelen Markedsøkonom. 

1. år heltid to semestre

KurskodeKursnavnSPHøstVår
HIS 3410Bedriften7,5X 
MRK 3414Markedsføringsledelse7,5X 
MRK 3433Markedskommunikasjon 3.07,5X 
SØK 3432Makroøkonomi7,5X 
BØK 3434Bedriftsøkonomi og finans7,5 X
MET 3431Statistikk7,5 X
MRK 3480Forbrukeratferd7,5 X
ORG 3402Organisasjonsatferd og ledelse7,5 X


2. år heltid to semestre

Fullført og bestått 1. og 2. år gir tittelen Markedskandidat.

KurskodeKursnavnSPHøstVår
MET 2123Metode og markedsinnsikt7,5X 
MRK 3511Produkt og prisstrategi7,5X 
*SPÅ 2901Business Communication in English - Written Intercultural and Ethical Awareness7,5X 
 Valgkurs 17,5X 
BØK 3551Praktisk økonomi og virksomhetsstyring7,5 X
MRK 3501Profesjonelt salg og forhandlinger7,5 X
MRK 3520Logistikk og markedsføringskanaler7,5 X
MRK 3564Branding7,5 X

3. år heltid to semestre

I 3. studieår er det lagt opp til at studentene skal velge et kurs på 15 studiepoeng i høstsemesteret (utgjør valgkurs 2 og 3), og skrive en tilhørende Bacheloroppgave på 15 studiepoeng i vårsemesteret. Til sammen vil dette utgjøre en fordypning på 30 studiepoeng, og studentene vil få en påskrift på det endelige vitnemålet om at de har tatt en fordypning i det fagområdet som er valgt. Det skal også velges ett valgkurs for vårsemesteret. Det er også mulig å velge Internship (15 sp) i stedet for fordypning, eller utveksling i hele 5. semester.  

KurskodeKursnavnSPHøstVår
MRK 3633Service og innovasjon7,5X 
STR 3605Strategi7,5X 
 Valgkurs 27,5X 
 Valgkurs 37,5X 
Bacheloroppgave15 X
 JUR 3631Markedsrett og etikk7,5 X
Valgkurs 47,5X

Se punktet 3. år Fordypninger i menyen til høyre for å se utvalget av Fordypninger for studieåret 2016/2017.

I stedet for fordypning kan man velge å ta andre valgkurs i høstsemesteret, for deretter å skrive en generell bacheloroppgave i vårsemesteret, BTH 3630 Bacheloroppgave - markedsføring.  Se mer om hvilke andre valgkurs som kan velges i menyen til høyre.

 

Last Modified: 26.04.2017 12:04